Recent am hotarat sa inchid inainte de termen 2 dintre abonamentele de telefonie mobila pe care le detin, numai ca am intampinat o mare ostilitate din partea marelui operator de telefonie care este, care a fost si care va fi……..Vodafone.
Dupa ce le-am trimis initial aceasta solicitare pe mail, au inceput sa ma asalteze cu telefoane, propunandu-mi diverse variante care mai de care mai atractive, numai sa nu renunt la ambele abonamente.
Din pacate raspunsul meu a fost negativ de fiecare data iar singura doleanta era sa-mi treaca cele 2 numere pe cartela deoarece sunt numere pe care inca ne mai contacteaza diversi clienti.
Din pacate raspunsul meu a fost negativ de fiecare data iar singura doleanta era sa-mi treaca cele 2 numere pe cartela deoarece sunt numere pe care inca ne mai contacteaza diversi clienti.
Ulterior primesc un mail extrem de detaliat in care se stipula foarte clar faptul ca in cazul in care doresc sa reziliez cele 2 abonamente inainte de expirarea perioadei contractuale va trebui sa achit o taxa (cica de justa despagubire, asa se intituleaza) de doar 670 lei/abonament.
Ziua urmatoare iau legatura cu un prieten, avocat de profesie, ii relatez speta iar el imi spune la final ca nu trebuie sa achit aceste taxe, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive si conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”. Mai multe detalii cu privire la aceasta lege gasiti aici in care initiatorul acesteia Iulian Urban va ofera suportul de care aveti nevoie.
Prietenul ma sfatuieste ca in prima faza sa depun o plangere la OPC iar in cazul in care inestimabilii de la Vodafone nu reactioneaza favorabil atunci va trebui sa-i actionez in instanta.
Zis si facut, merg la birou sa redactez plangerea iar ulterior o si transmit catre OPC, instiintandu-i in acelasi timp si pe cei de la Vodafone cu privire la acest demers.
Dupa fix 4 zile sunt contactat de catre un reprezentant Vodafone care imi comunica faptul ca acum si doar cu titlu de exceptie(fiind abonat fidel de parca acum 4 zile nu eram)pot rezilia cele 2 contracte fara a plati taxa de reziliere/justa despagubire.
A doua zi ma prezint la un sediu Vodafone si depun o cerere de rezilliere in care stipulez foarte clar faptul ca doresc sa pastrez cele 2 numere, dar sa fie trecute pe cartele pre-pay.
Ulterior achit debitul aferent lunilor ramase de abonament pana la incheierea celor 2 contracte iar acum astept sa se opereze trecerea celor 2 numere pe cartela.
Asadar daca va aflati intr-un caz similar, nu va lasati pacaliti de aceste clauze contractuale abuzive pe care operatorii de telefonile mobila le au in contracte si prin intermediul carora spera sa va tin in ograda lor o perioada cat mai mare de timp.
Am rugamintea sa dati un share acestui articol pt a ajunge la cati mai multi compatrioti care se afla intr-o situatie similara si nu stiu cum sa reactioneze.
Daca aveti intrebari cu privire la aceasta speta va raspund cu mare drag in sectiunea dedicata comentariilor.
Sursa: itho.it
Cu iubire Marcela Glavan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.